Begin oktober legden wij voor de vierde- en laatste keer dit jaar een aantal stellingen voor aan de Klankbordgroep. Binnen het thema communicatie hebben we eerder dit jaar de onderwerpen openingstijden balie, openingstijden telefonie en online contactmogelijkheden van Actium tegen de leden van de klankbordgroep aangehouden. Daarbij lag de nadruk op de bereikbaarheid. De laatste stellingen in deze reeks gaan over het klantcontact dat de huurder heeft met medewerkers van Actium.
MEVM was benieuwd hoe de huurder dit contact ervaart aan de balie, telefonisch en via de onlinemogelijkheden die Actium aanbiedt.
De uitkomsten van de stellingen ziet u hieronder:

Samenvatting
Van de 72 respondenten heeft 63% geen ervaring met het contact met Actium medewerkers aan de balie. Slechts 2 van de overige huurders geeft aan niet tevreden te zijn, de rest is tevreden.
Over het telefonische contact is 72% van de respondenten tevreden. 13% is hierover niet tevreden.
Van de deelnemende huurders is 58% tevreden over het online contact met medewerkers van Actium. Het meest tevreden zijn de respondenten over het telefonisch contact. De andere keuzemogelijkheden hierbij waren balie, WhatsApp, contactformulier op website, Mijn Actium, Messenger en niet van toepassing.
Conclusie
Van de respondenten die gebruik maken van één of meerdere contactmogelijkheden (balie, telefoon, online) met Actium is het overgrote deel tevreden over het contact. Het meest tevreden zijn zij over het telefonische contact. Bij de 27% die aangeeft minder tevreden te zijn over één van de mogelijkheden wordt ook het telefonische contact het vaakst genoemd.