Fijn dat u deelneemt aan de enquête MEVM behartigt de belangen van de huurders van Actium in Drenthe en een deel van Friesland. Voor een huurdersorganisatie als MEVM is dit een belangrijke taak. Wij vinden het daarom zeer belangrijk zo goed mogelijk geïnformeerd te zijn over wat er speelt in uw woonomgeving. Uw mening hierover kan dan niet ontbreken. Met uw informatie kunnen wij nog beter uw belangen behartigen. Een andere taak van MEVM is het geven van informatie aan de huurders van Actium. Informatie die voor u interessant kan zijn of waar u uw voordeel mee kunt doen. In deze enquête vragen wij uw mening over beide taken. De uitkomsten zorgen ervoor dat MEVM nog beter zijn werk kan doen. Alvast bedankt voor uw deelname. Met vriendelijke groet, Bestuur MEVM Vraag 01 Contactpersonen in wijk/dorp De huurders van Actium wonen verspreid over een groot gebied. Hoe wordt MEVM het beste en snelste geïnformeerd over wat er speelt in uw buurt, wijk of dorp? Is het mogelijk om in elke buurt, wijk of dorp een contactpersoon te hebben? Iemand of een groep van personen die MEVM op de hoogte kan houden van de ontwikkelingen daar. Willen de huurders van Actium zo’n rol als contactpersoon spelen? Twee keer per jaar zouden dan de contactpersonen samen kunnen komen voor een informatieve middag. Hierover willen wij graag uw mening horen. Zo’n contactpersoon per wijk of dorp is een goede zaak(U kunt een cijfer geven van 1 tot en met 10) Vraag 02 Als er besloten wordt om contactpersonen per wijk of dorp aan te stellen, dan: heb ik daar wel belangstelling voor wil ik dat misschien wel, maar wil ik eerst meer informatie heb ik daar geen belangstelling voor (u gaat naar vraag 4) Vraag 03 Twee keer per jaar een informatieve middag voor de contactpersonen: lijkt me een goede zaak en precies goed lijkt me een goede zaak, maar één keer per jaar is ook wel voldoende lijkt me niet nodig Vraag 04 Bewoners Advies Groep (BAG) Een andere manier om MEVM te informeren en mee te denken is de zogenaamde Bewoners Advies Groep (BAG). Zo’n BAG wordt samen met Actium georganiseerd. In vier sessies wordt een bepaald onderwerp besproken.Als voorbeeld nemen we de onderwerpen TUINONDERHOUD en KLUSSEN IN DE WONING. Er wordt gekeken wat het probleem is en welke mogelijkheden er zijn om dat op te lossen. Uiteindelijk komt de BAG dan met voorstellen. Zo’n BAG lijkt me: een goede zaak geen goede zaak en moet niet nodig zijn; MEVM heeft kennis genoeg en kan dat wel oplossen (u gaat naar vraag 7) Vraag 05 De bedoeling is om in vier sessies te komen tot oplossingen. Een sessie is dan één dagdeel (een morgen, middag of avond). Lijkt mij precies goed Is te veel van het goede Is afhankelijk van het onderwerp. Kan ook meer of minder zijn Vraag 06 Als er een oproep komt om mee te doen met een BAG dan: heb ik daar belangstelling voor heb ik daar belangstelling voor, maar hangt af van het onderwerp heb ik daar geen belangstelling voor Vraag 07 Klankbordgroep Vier keer per jaar vragen we huurders die zich hebben opgegeven voor de klankbordgroep middels twee of drie stellingen hun mening over een actueel onderwerp.Bent u op de hoogte van de klankbordgroep? Ja, daar doe ik al aan mee Ja, ik ken het, maar heb geen belangstelling Nee, wist ik niet, maar heb wel belangstelling Nee, wist ik niet, en heb ook geen belangstelling Tot zover de vragen over hoe u ons als huurder direct kunt helpen of informeren. Maar wij kunnen elkaar ook tegenkomen op de verschillende bijeenkomsten die MEVM organiseert. Ook dan is er voldoende gelegenheid om ons te informeren over wat er speelt bij u in de buurt. Nu volgen een paar vragen over de activiteiten die MEVM organiseert en het contact tussen huurders en MEVM tijdens deze activiteiten. Vraag 08 Huurdersdag Jaarlijks organiseren we, samen met Actium, een huurdersdag. Op deze dag laten we huurders kennismaken met nieuwe ontwikkelingen in bouwen en kijken we wat er mogelijk is met nieuwe technologieën (zonnepanelen, warmtepompen etc.). In één dag gaan we met z’n allen in een bus langs diverse projecten. Eerdere deelnemers vonden het altijd een leuke en leerzame dag. Als afsluiter informeert MEVM u als huurder over een actueel onderwerp. Maar u kunt ook een praatje maken met de mensen van MEVM. Altijd een mooie gelegenheid om leuke of minder leuke dingen naar voren te brengen over uw woonomgeving.Een huurdersdag is: een goed idee, zo word je op de hoogte gehouden een goed idee, voor anderen, maar niet voor mij eigenlijk overbodig, ik ben al op de hoogte (u gaat naar vraag 10) zonde van het geld (u gaat naar vraag 10) Vraag 09 Informeel contact op een huurdersdag: is een goed idee is overbodig, ik kan toch wel contact maken met MEVM of Actium maakt mij niet uit vraag 10 Festival Een andere manier om met u in contact te komen is een festival. MEVM is dan een hele dag ergens aanwezig met allerlei informatie over diverse onderwerpen middels een informatiemarkt, presentaties en demonstraties. Wij zorgen voor muziek en ander vertier voor jong en oud, met een hapje en een drankje. U kunt die dag ook vrijblijvend bij ons aanschuiven waarbij u vragen kunt stellen of uw probleem kunt voorleggen. Een festival lijkt me: een goed idee geen goed idee, omdat dit te vrijblijvend is (u gaat naar vraag 12) zonde van het geld (u gaat naar vraag 12) Vraag 11 De belangrijkste redenen waarom ik naar een festival zou gaan: (u kunt meerdere antwoorden aanklikken) zo kan ik ongedwongen kennismaken met MEVM heb ik een leuke dag (met het gezin) zo kan ik even bijpraten en mijn probleem aankaarten word ik vrijblijvend geïnformeerd ben ik in een middag weer helemaal op de hoogte anders, namelijk Vraag 12 Themabijeenkomst MEVM organiseert regelmatig themabijeenkomsten. Tijdens zo’n dagdeel behandelen we dan één thema. We informeren u bijvoorbeeld over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van energie besparen of veiligheid in de buurt. Zo’n bijeenkomst duurt maximaal 2 uur.Als zo’n bijeenkomst wordt georganiseerd, heb ik daar: wel belangstelling voor, maar dan het liefst digitaal wel belangstelling voor, maar dan het liefst fysiek wel belangstelling voor, maar hangt af van het onderwerp geen belangstelling voor (u gaat naar vraag 14) Vraag 13 Welk thema zouden we de volgende keer moeten behandelen? (U kunt meerdere antwoorden aanklikken) Energiebesparing Veiligheid in de buurt Mogelijkheden aanvragen diverse toeslagen en besparen op uitgaven (Voorzieningenwijzer) (Openbaar) groen/tuinen Anders, namelijk vraag 14 Jaarvergadering MEVM is wettelijk verplicht huurders één keer per jaar te informeren over haar werkzaamheden. Dit doet zij middels een jaarvergadering. Tijdens een jaarvergadering hoort u onze plannen voor het nieuwe jaar, wat we het afgelopen jaar hebben gedaan en heeft u gelegenheid zelf vragen of opmerkingen in te brengen.Ik heb belangstelling voor een jaarvergadering: Ja, maar graag digitaal Ja, maar graag fysiek Ja, maar alleen gecombineerd met een andere activiteit Nee, daar heb ik geen belangstelling voor Tot nu hebben we het steeds gehad hoe u ons kunt informeren.De volgende vragen gaan over hoe MEVM u informeert. Vraag 15 Nieuwsbrieven MEVM geeft twee keer per jaar een papieren nieuwsbrief uit met nieuws van MEVM, maar ook wat andere huurders bezighoudt of welke nieuwe regelingen voor u als huurder van belang kunnen zijn. U ontvangt deze nieuwsbrief samen met de nieuwsbrief van Actium. Uit kostenoverwegingen combineren wij dit. De nieuwsbrief wordt verstuurd naar alle huurders.Ik weet dat MEVM deze papieren nieuwsbrieven verstuurt. Ja, en ik lees ze ook graag Ja, maar ik lees ze eigenlijk nooit Nee, wist ik niet (u gaat naar vraag 19) Nee, nog nooit gezien, wel die van Actium gezien (u gaat naar vraag 19) Nee, ik heb die van MEVM en Actium nog nooit gezien (u gaat naar vraag 19) Vraag 16 Twee keer per jaar een papieren nieuwsbrief: is precies genoeg zou eigenlijk ook wel één keer per jaar kunnen zou ook wel vaker mogen is niet meer van deze tijd en alleen digitaal is ook goed hoeft voor mij niet, ik informeer mij wel op andere manieren Vraag 17 Als u de papieren nieuwsbrief een cijfer zou moeten geven, welk cijfer krijgt die dan voor de INHOUD?(U kunt een cijfer geven van 1 tot en met 10) Vraag 18 Als u de papieren nieuwsbrief een cijfer zou moeten geven, welk cijfer krijgt die dan voor de VORMGEVING?(U kunt een cijfer geven van 1 tot en met 10) Vraag 19 Naast de papieren nieuwsbrieven informeren we u als huurder ook via een digitale nieuwsbrief. Dit doen we vijf keer per jaar. Huurders moeten zich hiervoor aanmelden.Ik weet dat MEVM deze digitale nieuwsbrieven verstuurt. Ja, ik ontvang ze en ik lees ze ook graag Ja, ik ontvang ze, maar lees ze eigenlijk nooit Nee, wist ik niet maar heb er wel belangstelling voor Ja, maar heb er geen belangstelling voor (u gaat naar vraag 23) Nee, en ik heb ook geen belangstelling (u gaat naar vraag 23) Vraag 20 Vijf keer per jaar een digitale nieuwsbrief: is precies genoeg zou eigenlijk ook wel minder kunnen zou ook wel vaker mogen digitaal is niet mijn ding, ik heb het liever op papier hoeft voor mij niet, ik informeer mij wel op andere manieren vraag 21 Als u de digitale nieuwsbrief een cijfer zou moeten geven, welk cijfer krijgt die dan voor de INHOUD?(U kunt een cijfer geven van 1 tot en met 10) Vraag 22 Als u de digitale nieuwsbrief een cijfer zou moeten geven, welk cijfer krijgt die dan voor de VORMGEVING?(U kunt een cijfer geven van 1 tot en met 10) Vraag 23 Website Natuurlijk is er ook onze website. Hier kunnen we heel actueel onderwerpen onder uw aandacht brengen en tijdloze thema’s die van belang zijn. Hier kunt u die op uw gemak nalezen of bekijken via de filmpjes. De website van MEVM: ik kijk er regelmatig op ik kijk er zo nu en dan op ik weet dat die bestaat, maar nog nooit op gekeken (u gaat naar vraag 28) ik weet niet dat die er is (u gaat naar vraag 28) Vraag 24 De website heeft ook instructiefilmpjes: die heb ik gezien, ze waren heel duidelijk die heb ik gezien, maar ze voegden niks toe dat wist ik niet, maar ik ga er eens naar kijken dat wist ik niet en ik zal er ook geen gebruik van maken Vraag 25 Zijn er onderwerpen die u op de website zou willen lezen en die u nu mist? Vraag 26 Als u de website een cijfer zou moeten geven, welk cijfer krijgt die dan voor de INHOUD?(U kunt een cijfer geven van 1 tot en met 10) Vraag 27 Als u de website een cijfer zou moeten geven, welk cijfer krijgt die dan voor de VORMGEVING?(U kunt een cijfer geven van 1 tot en met 10) Algemene informatie Tot zover de enquête.We stellen nu een paar vragen over uzelf. De informatie die u hierna geeft gebruiken we alleen maar om een beeld te krijgen van de deelnemers. We gebruiken deze gegevens niet om u onnodig te benaderen en delen ze ook niet met derden. We volgen de AVG-regels. Vraag 28 U kunt aanvinken of u belangstelling heeft voor de digitale nieuwsbrief, een BAG, een themabijeenkomst of de klankbordgroep. Vergeet u dan niet verderop (bij vraag 32) uw e-mailadres door te geven? Dan nemen wij hierover contact met u op. Digitale nieuwsbrief BAG Themabijeenkomst Klankbordgroep Vraag 29 Mijn geslacht is: man vrouw anders zeg ik liever niet Vraag 30 Mijn leeftijd is: tussen 18 en 23 jaar tussen 24 en 35 jaar tussen 36 en 50 jaar tussen 51 en 67 jaar ouder dan 67 jaar Zeg ik liever niet Vraag 31 Mijn postcode is: Aanwijzing Vraag 32 Mijn e-mailadres is: Vraag 33 Als u in aanmerking wilt komen voor een cadeaubon, vink dan het rondje aan en geef uw e-mailadres op bij vraag 32. Ja, ik wil in aanmerking komen voor een cadeaubon Vraag 34 We kunnen ons voorstellen dat u misschien nog iets anders aan ons kwijt wilt. Dat kunt u hieronder doen. Dit was het einde van de enquête. We danken u hartelijk voor uw medewerking. De uitslag zullen we begin 2024 zo snel mogelijk op onze website zetten en bekend maken via de nieuwsbrieven. We wensen u prettige feestdagen. Met vriendelijke groet, bestuur MEVM Time's up