Wat zijn de verschillen?
Onze woning wordt door Actium onderhouden zodat we op een prettige manier daar kunnen wonen. Maar soms gaat er iets kapot of ondervinden we op een andere manier een probleem aan de woning. Omdat we de woning huren kunnen (en moeten) we bij Actium het probleem melden zodat Actium dit kan oplossen. Dit is klachtenonderhoud.
Nu weet Actium dat er om de zoveel tijd ook onderhoud aan de woning uitgevoerd moet worden om te voorkomen dat er een onderhoudsprobleem ontstaat. Zo wordt om de zoveel jaren de woning geschilderd of wordt de keuken vervangen voordat deze mankementen begint te vertonen. Dit is planmatig onderhoud.
Maar woningen worden ouder en voldoen soms niet meer aan de eisen die we tegenwoordig aan een woningen stellen. Zo wensen sommige huurders dat hun woning anders ingedeeld wordt door van een kleine slaapkamer een badkamer te maken. Maar ook ten aanzien van de energiezuinigheid hebben we tegenwoordig behoefte aan verbeteringen. Actium kan dit aan de huurders voorleggen in de vorm van een renovatievoorstel. Dit gebeurt meestal in overleg met de huurders. Actium kan zo voorkomen dat 70% van de huurders het voorstel afwijst.
Meer weten over dit onderwerp?
Op de website van MEVM is nog van alles te vinden omtrent het huren van een woning in de kennisbank. Maar natuurlijk zijn wij ook telefonisch en via de mail te bereiken.